TÅRTA MED ORKIDÉER

För ett tag sedan döptes lilla Victoria och samtidigt passade hennes föräldrar på att förnya sina bröllopslöften.
Jag fick äran att göra tårta till denna dagen :)
Mamman hade en önskan om rosa/lila brudorkidéer på tårtan, riktigt spännande!!
 
Här är resultatet:
 
Orkidéerna är gjorda av flowerpaste, likaså texten. Tuggvänliga sockerpärlor.
 
Pärlbården av marsipan har jag penslat med ätbart pärlemoskimmer.
 
 
Riktigt roligt att få göra orkidéer! Och mycket tidskrävande... :)
 
Föräldrarnas initialer :)
 
Ville få till en lite "flickig" känsla, därför de rosa pärlorna.
 
 
Tårtan innehöll vaniljbottnar, färskostcreme med vanilj och hallonmousse.
Spacklad med citronsmörkräm och täckt med marsipan.
 
 
 
Tack för att jag fick göra den här tårtan och lycka till!
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Jenny

Åh, så himla vacker!

Svar: Tack så jättemycket!
Lotta

2013-04-07 @ 18:57:31
Postat av: anna-Karin

Åhh så vacker. du är ju otrolig.

Svar: Tack snälla!!
Lotta

2013-04-07 @ 19:18:06
Postat av: linda

Tack för att du ville göra denna underbara tårta,tveklöst den godaste och vackraste tårta jag någonsin sett

Svar: Tack själv, det var ju bara roooligt! :)
Lotta

2013-04-13 @ 16:50:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0