COCA-COLA TÅRTA

Förra veckan gjorde jag tårta till en yngre kille som fyllde år.
Den skulle se ut som en Coca-colakapsyl.. Annorlunda och en riktig utmaning!
 
Det var verkligen klurigt att skära ut klassiska "Coca-cola" i marsipan.... Men självklart roligt som vanligt :)
 
Han ville att den skulle innehålla chokladbottnar, mjölkchokladmousse + bitar av mjölkchoklad och mörk chokladmousse. Täckt med marsipan.
 
 
 
Färgen brukar ofta vara lite bortskavd på kapsyler och jag ville att även denna kapsyl skulle ha så :) Målade med lite ätbar metallicfärg på de "vassa" delarna :)
 
Som sagt, mycket klurigt att skära ut texten :)
 
 
 
 
Hoppas du fick en fin födelsedag!
 
 
Kram till er och trevlig helg!
 

Kommentarer
Postat av: Erika

Jag älskar att du gjorde det "bortskavt" på kanterna! Himla fin tårta, av en ännu finare tjej! Kram!

Svar: Pöss! ;)
Lotta

2013-01-25 @ 20:11:30
URL: http://www.eriikanu.blogspot.com
Postat av: Jenny

Superfin tårta! kul med nya projekt hela tiden =)

Svar: Tack så mycket! Ja, verkligen! :)
Lotta

2013-01-26 @ 18:59:55
Postat av: Eva

Du är otroligt duktig, Lotta.

Svar: Tack så jättemycket! Undrar vilken Eva du är.. :)
Lotta

2013-02-03 @ 17:16:45
Postat av: Theresa

Hej!!
Jag hade tänkt göra en coca cola tårta till min pappa på hans födelsedag. Han är toookig i coca cola. Hur gjorde du för att skära ut texten? Hade varit super om du velat hjälpa mig med lite tips!!:)

2013-10-22 @ 20:31:05
Postat av: Anonym

Hej jätte fin tårta! Jag tänkte göra en tårta med en ölkapsyl! Har du några bra tips? 😊

2015-02-26 @ 22:18:50
Postat av: Anonym

Hej jätte fin tårta! Jag tänkte göra en tårta med en ölkapsyl! Har du några bra tips? 😊

2015-02-26 @ 22:18:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0