SÖNDAG

Har idag städat bort julen, mycket skönt!
Vill gärna göra jul tidigt för att kunna njuta innan jul men efteråt vill jag städa bort den fort som attan!
Hade velat gjort det tidigare i veckan men har ej haft ork då jag jobbat, tar ju sån tid!
 
Hann med en stund utomhus, sonen provade sina längdskidor som tomten kom med och sedan åktes det fyrhjuling.
Att köra fyrhjuling är det bästa han vet och fadern är mycket stolt över sin duktiga son (modern oxå såklart).
Får hoppas att intresset håller i sig, han är ju bara 3 :)
 
Dagen innan nyår fyllde Jonas år och han undrade om inte jag kunde göra tårta till han. Jajemän!
Fick helt fria händer (men ej nåt med nötter då han är allergisk) och valet föll på en tårta vars recept kommer från Linda Lomelino, "Blåbärstårta med citronsmörkräm".
 
 
 
Tårtan innehåller och är täckt med ljuvlig marängsmörkräm smaksatt med citron.
Nu fick jag användning av min nya KitchenAid :)
 
Knåpade ihop en vindsnurra som dekoration.
 
 
 
Jonas tog snällt ett foto så jag fick se hur tårtan såg ut i genomskärning :)
Mums!
 
 
Ha de gott!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0