BRÖLLOPSTÅRTA!

Men hej mina vänner!!
 
Tyckte det var dags att kicka igång den här bloggen igen :)
 
Nu har vi flyttat och det har varit en massa stök, bl a har vi renoverat köket så nu är det alldeles nytt och fräscht.
Det är numera en fröjd att laga mat och baka :)
 
Tänkte visa er en bröllopstårta jag gjorde till Nina och Tobias i början av augusti (pinsamt länge sen, jag vet..).
 
Deras önskemål var en klassisk tårta med vita rosor, pastellgröna blad och pärlor på ett guldfärgat fat.
 
Den innehöll vaniljbottnar, vit chokladganache, lemoncurd och hallonmousse.
Spacklad med citronsmörkräm och täckt med marsipan.
 
 
 
Rosorna, bladen och hjärtanen är gjorda av flowerpaste och är penslade och sprejade med ätbar pärlemor.
 
 
 
 
 
 
Det var en ära att få göra denna tårta, all lycka till er!
 
 
 
Nu hoppas vi på bättre uppdatering.. ;)
 
Trevlig kväll på er!
 

Kommentarer
Postat av: Veronica

Så himla fin! Jag tycker det blir så extremt vackert med blommorna!! :) Tänk om min dag med stort D kommer vart efter, då vet jag hur min tårta skulle se ut! :) Hihi!

Svar: Tackar så himlans mycket! Härligt! Å jag hoppas att det är jag som får göra den? :)
Lotta

2013-11-28 @ 20:18:56
URL: http://tvillingmama.blogg.se
Postat av: Cecilia

Mem herregud så fin! Du är så himla duktig :)

Svar: Tackar så mycket!!!!
Lotta

2013-11-28 @ 20:48:17
Postat av: Veronica

Som vanligt vill jag igen säga att jag tycker du är GRYM, grym på att skulpturera!! Gör du egna skisser som du går efter eller letar du bilder på nätet?

Jag sitter och kikar på Cake Boss och drömmer mig bort, samtidigt som jag kom att tänka på dig, att det var ett tag sen jag kikade in. Ser du något på det programmet, kan tro att man kan få sjukt mkt inspiration. Idag gjorde dom en asläcker tårta och man kam ju inte låta bli att fantisera om sin egna bröllopstårta...och jag hoppas att du, när min dag kommer, fortfarande håller på med tårtor :D HIHI
Ha det gott!

2014-01-08 @ 13:58:01
URL: http://tvillingmama.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0