BRÖLLOPSTÅRTA

Hello!
 
Ett tag sedan, ja... :)
 
På midsommar blev Jörgen och Cecilia man och hustru och jag hade den stora äran att få göra bröllopstårtan :)
Rosor, kallor och spets var önskemålet.
 
Vaniljbotten, gräddvaniljkräm, skivade jordgubbar och lemoncurd.
Citronsmörkräm och marsipan + sugarpaste.
 
 
Första gången jag provade att göra ätbar spets, blev riktigt fint tycker jag :)
 
 
Kallorna är gjorda av flowerpaste och målade med ätbar pulverfärg.
Gjorde en ätbar diamantliknande sten av smält socker som lades ovanför deras initialer innan servering.
Så den fick inte vara med på bilden :)
 
 
 
 
Tack för att jag fick göra tårtan och lycka till!
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Svärmor

Du har överträffat dig själv igen !
Mycket vacker och stilren.

Svar: Tack så mycket svärmor :)
Lotta

2014-10-20 @ 19:47:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0